Je hart gaat sneller kloppen van bijzondere voorstellingen en inspirerende kunstenaars. Je weet het DNA van het Holland Festival en de inhoud van het internationale festivalprogramma op een creatieve wijze in beeld te brengen via onze social mediakanalen. Met inspirerende content weet je nieuw publiek te bereiken, te enthousiasmeren en te betrekken bij het Holland Festival. Daarvoor breng je de verhalen en achtergrond van de makers in het festival in beeld, bedenk je campagnes, analyseer je resultaten en signaleer je kansen waarmee we verschillende doelgroepen aanspreken.
Het communicatie & marketing team
Je komt in een gedreven team bestaande uit het hoofd Communicatie & Marketing en zes andere collega’s. Je werkt nauw samen met de collega’s uit het programmateam van het Holland Festival.
Jouw werkzaamheden:
- Je ontwikkelt een contentstrategie voor social media aan de hand van de inhoud van het festival, waarbij het DNA van het festival, de samenhang van het programma en de inhoud van de verschillende voorstellingen helder in beeld en tekst worden gebracht;
- Je komt met inspirerende ideeën en een duurzame strategie voor het hele jaar;
- Je ontwikkelt online creatieve content en marketingcampagnes voor de verschillende voorstellingen voorafgaand en tijdens het festival in juni;
- Je definieert doelgroepen die in het Holland Festival en het programma geïnteresseerd kunnen zijn en ontwikkelt verschillende content voor deze doelgroepen;
- Je ontwikkelt campagnes om meer nieuw publiek te verbinden aan het Holland Festival;
- Je maakt rapportages met behulp van Google analytics, analyseert jouw content en campagnes op basis van interactie, bereik, CTR en optimaliseert volgende posts en campagnes;
- Je signaleert mogelijke kansen op het gebied van social media en schakelt jouw collega’s in om deze goed te benutten.
Wat neem je mee?
- Jij bent inhoudelijk gedreven en hebt een passie voor de podiumkunsten;
- Je hebt een vlotte pen in het Nederlands en Engels en kunt voor verschillende doelgroepen van toon wisselen;
- Je bent initiatiefrijk en creatief;
- Je volgt nieuwe creatieve trends in digitale media en bent gemotiveerd om ze toe te passen;
- Je kunt werken met programma’s als Canva/Photoshop en hebt ervaring met CMS en CRM-systemen. Kennis van video-editing is een pré;
- Je hebt werkervaring als content creator in de culturele, entertainment of mediasector.
Dit bieden wij
Het Holland Festival biedt een inspirerende werkomgeving. Ons kantoor is gevestigd in het Muziekgebouw aan ’t IJ in Amsterdam. Binnen de podiumkunsten bieden wij een competitief salaris dat aansluit op je werkervaring en uitstekende arbeidsvoorwaarden (met o.a. persoonlijk opleidingsbudget, theaterbudget, personeelsregeling voor tickets voor het jaarlijkse festival, flexibel feestdagenbeleid, personeelsuitjes en maandaglunches). We hechten waarde aan jouw verdere professionele groei en faciliteren dat graag. Je start met een contract voor bepaalde tijd (een jaar) met de mogelijkheid tot verlenging.
Heb je interesse?
Dan horen we graag van je! Upload uiterlijk 1 maart 2024 je motivatiebrief en CV, gericht aan Martine Willekens, hoofd Communicatie & Marketing a.i., via deze link.
We zijn geïnteresseerd in mensen met marketing- en/of communicatie-ervaring, maar als je denkt dat deze baan perfect bij jou past en je hebt een andere route genomen: neem dan contact op voor een informeel gesprek, want de juiste persoon is belangrijker dan het juiste cv.
Procedure
1e gespreksronde: week van 4 maart
2e gespreksronde: week van 11 maart
Afronding procedure (inclusief arbeidsvoorwaarden) in de week van 18 maart
Startdatum: z.s.m. na 1 april
Voor meer informatie kun je contact opnemen via [email protected] of 020 788 21 100.
Over het Holland Festival
Al 77 jaar haalt het Holland Festival het beste wat er in de wereld te zien is aan podiumkunsten naar Amsterdam. Het festival vindt plaats op culturele podia en op onverwachte locaties verspreid over de stad. Artistieke vernieuwing, innovatie en experiment zijn al sinds de oprichting in 1947 de kernwaarden van het Holland Festival. Elk jaar in juni toont het festival grensverleggende voorstellingen van makers van over de hele wereld, en nieuwe ontwikkelingen binnen de podiumkunsten. Alle disciplines komen aan bod: theater, dans, muziek, muziektheater, digitale kunst, interdisciplinaire vormen en cross-overs met beeldende kunst en film. Het Holland Festival laat nieuw en/of actueel werk zien van bekende kunstenaars en nieuwe sterren, het introduceert internationale kunstenaars in Nederland en biedt Nederlandse kunstenaars een internationaal podium. Bij het festival werkt een team van 25 enthousiaste en bevlogen medewerkers in vaste dienst en 150 tijdelijke festivalmedewerkers.
Het Holland Festival stelt geen prijs op acquisitie naar aanleiding van deze vacature.