Ga naar de hoofdcontent

Stagiair(e)s afdeling communicatie & marketing

Houd je van dans, muziek en (muziek)theater? Wil jij werkervaring opdoen bij het grootste, internationale podiumkunstenfestival in Nederland en meer leren over het reilen en zeilen in de podiumkunsten? Het Holland Festival zoekt twee stagiair(e)s voor de afdeling Communicatie & Marketing.

Over de functie

De afdeling Communicatie & Marketing is verantwoordelijk voor het vergroten en in stand houden van de publiciteit van het festival. We zoeken twee stagiaires die algemene ondersteuning bieden aan de afdeling Pers en Publiciteit. De stagiair Pers & Publiciteit houdt zich onder meer bezig met het genereren van vrije publiciteit: het samenstellen en verspreiden van persmateriaal, het verwerken van de accreditaties en het creëren van publiciteit in de geschreven media, rtv en online. 

In eerste instantie assisteer je de perscoördinator met het benaderen van de pers. Verricht je data-entry werkzaamheden en help je collega’s van de afdeling Communicatie & Marketing met diverse werkzaamheden. Daarnaast is er ruimte voor onderzoek. Een onderwerp kan in overleg worden bepaald. Tijdens de stage leer je de werkzaamheden van de afdeling en de organisatie als geheel goed kennen.   

Stage
Duur: 5 maanden 
Start: bij voorkeur 1 februari 2025 
Aantal uur: maart-april 28 tot 32 uur in de week; mei en juni fulltime (38 uur); juli 28 tot 32 uur in de week

Specifieke taken en verantwoordelijkheden 
• Genereren van vrije publiciteit in de geschreven media, rtv en online 
• Samenstellen en verspreiden van persmateriaal 
• Verwerken van de accreditaties en het creëren van publiciteit in de geschreven media, rtv en online  
• Data-entry werkzaamheden 
• Onderzoek doen naar potentiële nieuwe media, bloggers, influencers, journalisten 
• Mee-organiseren van onder andere de perspresentatie 
• Gedurende het festival in persoon of per mail vragen van de pers beantwoorden 
• Algemene ondersteuning ten behoeve van de afdeling Pers en Publiciteit 

Wie zoeken wij?
• Je bent geïnteresseerd in communicatie, marketing en public relations
• Je hebt goede communicatieve en organisatorische vaardigheden
• Je hebt een praktische instelling en een hands-on mentaliteit en je bent nauwkeurig
• Je voelt je verbonden met (internationale) podiumkunsten
• Je staat journalisten, pr- en communicatiemedewerkers van de verschillende gezelschappen op een representatieve wijze te woord
• Je bent flexibel, sommige werkzaamheden vinden in de avonduren plaats
• Je vindt het een uitdaging om mee te denken hoe het Holland Festival zijn zichtbaarheid kan vergroten
• Je bent een teamspeler, die ook goed zelfstandig kan werken 

Kennis & ervaring
• Je bent bezig met een relevante HBO- of WO-opleiding (Bachelor of Master)
• Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift 

Over het Holland Festival

Het Holland Festival toont de transformerende kracht van de podiumkunsten die een groot en divers publiek kunnen raken, verbinden en aan het denken zetten over de wereld waarin we leven. Elk jaar in juni presenteren we in Amsterdam een samenhangend, internationaal programma door excellente makers van over de hele wereld met multidisciplinair, artistiek risicovol en grootschalig werk dat anders niet in Nederland te zien is.  

 

In het Holland Festival zie je ieder jaar weer voorstellingen die anders niet in Nederland te zien zouden zijn. Deze leiden vaak tot unieke en overweldigende ervaringen die je lang bijblijven. Tijdens de afgelopen festivaledities waren dit bijvoorbeeld: 11.000 Saiten, Hardkoor, The Second Woman (2024), Respublika, Euphoria, Disintegration Loops (2023), Kein Licht (2022; Nicolas Stemann en Philippe Manoury), When Paths Meet (2022; Sami Yusuf, Cappella Amsterdam en Amsterdams Andalusisch Orkest) en TIME (2021; Ryuichi Sakamoto). Het Holland Festival ziet het als zijn rol en kracht een katalysator te zijn van buitengewone voorstellingen.

 

Het Holland Festival streeft naar een inclusieve festivalervaring waarin toegankelijkheid, veiligheid en een open gesprekscultuur centraal staan, niet alleen tijdens het festival, maar ook op de werkvloer en in de communicatie tussen medewerkers, kunstenaars, partners en andere betrokkenen. 

Dit bieden wij
Holland Festival biedt een inspirerende en leerzame werkomgeving. Ons kantoor is gevestigd in het Muziekgebouw aan ’t IJ in Amsterdam. Gedeeltelijk thuiswerken behoort tot de opties. Je komt in een gedreven team bestaande uit het hoofd Communicatie & Marketing en zes andere collega’s. Het Holland Festival streeft ernaar zijn personeelsbestand een afspiegeling te laten zijn van de Nederlandse samenleving. Daarom hopen wij sollicitaties te ontvangen van kandidaten met een diverse achtergrond. De stagevergoeding bedraagt € 641 bruto per maand, gebaseerd op fulltime werkzaamheden, € 384 voor 60% dienstverband.

Heb je interesse?
Stuur je motivatie en CV naar Martine Willekens, a.i. hoofd Communicatie & Marketing, via [email protected]. Voor meer informatie kun je contact opnemen via dit e-mailadres of 020 788 21 10.

Het Holland Festival stelt geen prijs op acquisitie naar aanleiding van deze vacature.