Stagiair(e) afdeling pers en publiciteit

Datum nader in te vullen

Houd je van dans, muziek en (muziek)theater? Wil jij werkervaring opdoen bij het grootste, internationale podiumkunstenfestival in Nederland en meer leren over het reilen en zeilen in de podiumkunsten? Het Holland Festival zoekt twee stagiair(e)s voor de afdeling Pers en Publiciteit.

Over de functie
De afdeling Communicatie & Marketing is verantwoordelijk voor het vergroten en in stand houden van de publiciteit van het festival. We zoeken twee stagiaires die algemene ondersteuning bieden aan de afdeling Pers en Publiciteit. De stagiair Pers & Publiciteit houdt zich onder begeleiding onder meer bezig met het genereren van vrije publiciteit: het samenstellen en verspreiden van persmateriaal, het verwerken van de accreditaties en het creëren van publiciteit in de geschreven media, rtv en online.

In eerste instantie assisteer je de perscoördinator en verricht je data-entry werkzaamheden en kun je voor collega’s van de afdeling Communicatie & Marketing taken verrichten. Daarnaast is er ruimte voor een onderzoek: een onderwerp kan in overleg worden bepaald. Tijdens de stage leer je de werkzaamheden van de afdeling en de organisatie als geheel goed kennen.

Stage
Datum en duur nader in te vullen, 36 uur p.w.

Specifieke taken en verantwoordelijkheden
• Genereren van vrije publiciteit in de geschreven media, rtv en online
• Samenstellen en verspreiden van persmateriaal
• Verwerken van de accreditaties en het creëren van publiciteit in de geschreven media, rtv en online
• Data-entry werkzaamheden
• Onderzoek doen naar potentiële nieuwe bloggers, influencers, journalisten
• Mee-organiseren van de perspresentatie
• Algemene ondersteuning ten behoeve van de afdeling Pers en Publiciteit

Over jou
• Bezig met een relevante HBO- of WO-opleiding (Bachelor of Master)
• Goede communicatieve en organisatorische vaardigheden
• Initiatiefrijke en praktische instelling, hands-on mentaliteit 
• Nauwkeurig en representatief omdat je in gesprek gaat met de pers- en communicatiemedewerkers van de verschillende gezelschappen
• Flexibel, sommige werkzaamheden vinden in de avonduren plaats
• Je vindt het een uitdaging om mee te denken hoe het Holland Festival zijn zichtbaarheid kan vergroten
• Een teamspeler, die ook goed zelfstandig kan werken
• Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift

Over het Holland Festival
Artistieke vernieuwing, innovatie en experiment zijn al sinds de oprichting in 1947 de kernwaarden van het Holland Festival. Elk jaar in juni toont het festival grensverleggende voorstellingen van makers van over de hele wereld, en nieuwe ontwikkelingen binnen de podiumkunsten. Van theater, dans, muziek, muziektheater en opera tot multidisciplinaire vormen en cross-overs met beeldende kunst, digitale kunst, fotografie en film.

Dankzij de reputatie die het Holland Festival in bijna 75 jaar heeft opgebouwd, is het in staat voorstellingen te tonen en soms ook te helpen realiseren die hier anders nooit te zien zouden zijn. Deze leiden vaak tot unieke, overweldigende en heugelijke ervaringen en nabeschouwingen. Recente voorbeelden hiervan zijn TIME van Ryuichi Sakamoto (2021), het door Pierre Audi geregisseerde aus LICHT (2019, Karlheinz Stockhausen), The Head & The Load van William Kentridge (2019), Rito de Primavera van José Vidal & Compañia (2017) en Le encantadas… van Olga Neuwirth (2016). Het Holland Festival ziet het als zijn rol en kracht een katalysator te zijn van buitengewone voorstellingen.

Dit bieden wij
Holland Festival biedt een inspirerende en leerzame werkomgeving. Ons kantoor is gevestigd in het Muziekgebouw aan ’t IJ in Amsterdam. Gedeeltelijk thuiswerken behoort tot de opties. Je komt in een gedreven team bestaande uit het hoofd Communicatie & Marketing en zes andere collega’s die werken aan duurzame relaties met alle pers outlets. Het Holland Festival streeft ernaar zijn personeelsbestand een afspiegeling te laten zijn van de Nederlandse samenleving. Daarom hopen wij sollicitaties te ontvangen van kandidaten met een diverse achtergrond. De stagevergoeding bedraagt € 600 bruto per maand, gebaseerd op fulltime werkzaamheden, € 360 voor 60% dienstverband.

Heb je interesse?
Stuur een motivatie en je CV naar Zuwena Venhuis, perscoördinator, via zuwena.venhuis@hollandfestival.nl. Voor meer informatie kun je contact opnemen via dit e-mailadres of 020 788 21 37.

Het Holland Festival stelt geen prijs op acquisitie naar aanleiding van deze vacature.