Ga naar de hoofdcontent

Een vier uur durende doorsnede uit de 20e-eeuwse cello-literatuur. In New York waren er steeds honderd wachtenden voor u.


'Het is heel bijzonder, dat ik alleen en zo lang in die kerk kan zijn. Ik ga met de klank van het gebouw werken. Ik maak ook en stuk waarin ik de echo en de resonans in het gebouw gebruik. Ik wil ook wat doen met het barokke gevoel dat je in de kerk krijgt. Het kan ook best at ik ineens uit de 20ste eeuw stap en er een sarabande van Bach tussendoor doe, want dat klinkt zo prachtig in de kerk. Ik houd ervan te werken met de ruimte die ik krijg. Ik wil daar iets spannends mee doen'.

Credits

muziek Salvatore Sciarrino (Due Studi), Joel Chadabe (From the 14th On), Ronald Halier (Uitt(particolare)), Earle Brown (December 1952), Giacinto Scelsi (Voyages), Bernd Alois Zimmermann (Sonata), Frances-Marie Uitti (Chorale), John Cage (Etudes Boreales), Iannis Xenakis (Kottos), Sylvano Bussotti (Variazione per Violoncello), Robert Moran (Apres midi du Dracula), Klaus Huber (traspositio ad infinitum), Louis Andriessen (La voce), Karlheinz Stockhausen (Aus den Sieben Tagen), Boudewijn Buckinx (O Cello Mio), Heinz Holliger (Chaccone), Tom Johnson (Rational Melodies), Sharon Kanach (Stone 3), Luciano Berio (Les Mots sont Alles) cello Frances-Marie Uitti coproductie Nationale Stichting De Nieuwe Kerk